סקירת חדשות מעולם המשפט | משפט מסחרי | 11.11.2013

 הועדה לניירות ערך ולבורסות של ארצות-הברית פרסמה לאחרונה את הצעת החוק בעניין גיוס הון באינטרנט, מניעת הונאות ואי-גילוי פרטים מהותיים (ובשמה המקוצר "CROWDFUND Act"). הצעת החוק נועדה לטפל בבעיות אינהרנטיות ב-JOBS act, אשר נחקק כדי לסייע לעסקים קטנים ולחברות סטארט-אפ אמריקאיות לגייס הון. גורמים כלכליים בארצות-הברית הביעו חשש כי חוק ה-JOBS יקל על ביצוע הונאות בתשקיפי החברות, וה-CROWDFUND Act ינסה למנוע את הדבר.

 ג'יי.פי מורגן, הבנק הגדול באמריקה, ישלם 5.1 מיליארד דולר לפרדי מאק ופאני מיי במסגרת הסכם פשרה. הבנק הואשם במכירת משכנתאות מסוכנות תוך כדי הצגה מוטעית של מצבן והסיכון הגלום בהן בניגוד לחוקים פדרליים ומדינתיים, דבר שהוביל לנזקים עבור בתי ההשקעות בשווי מיליארדים במהלך המשבר הכלכלי של 2008.

 חוק חדש העוסק ברישום ופיקוח על יועצים פיננסים של עיריות ורשויות מקומיות בארצות-הברית הוגש לאישור הסנאט האמריקני. הצעת החוק התעוררה בעקבות חובות פיננסים כבדים אליהם נקלעו גופים עירוניים, שהסתמכו על עצות פיננסיות שניתנו להם על-ידי יועצים לא מורשים. החוק מציע להטיל חובת רישום על יועצים אלו, שפעלו עד היום בחופשיות יחסית, והצעותיהם לא תמיד העניקו את החשיבות הראויה לאינטרס הציבורי.

 בארצות-הברית נחקק חוק חדש שנועד להגן על יצרני הפטנטים. חוק החדשנות (Innovation Act of 2013) נועד למנוע מ"טרולים של פטנטים" (Patent Trolls) להגיש תביעות חסרות בסיס. "טרולים" הם גופים שרוכשים זכויות על קניין רוחני מבלי כל כוונה לעשות שימוש מועיל בזכויות, אלא אך ורק כדי לתבוע אנשים שהשתמשו בקניין הרוחני ללא רשות. תביעות אלו יקרות במיוחד ועולות למשק האמריקני כ-29$ מיליארד בשנה. כפי שמפרטת לאורה וויטוורת' בבלוג American University Intellectual Property Brief, החוק נועד ליצור שקיפות ופיקוח על הפטנטים. בנוסף, החוק מטיל דרישות מחמירות יותר על בעלי הפטנטים בהגשת תביעותיהם בכדי לבחון את הלגיטימיות של טענותיהם בטרם קבלת סעד כלשהו מבית-המשפט.

אודות אתר משפט ועסקים

משפט ועסקים הוא כתב העת של בית ספר הארי רדזינר למשפטים, אוניברסיטת רייכמן
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארכיון, מהדורה מקוונת, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על סקירת חדשות מעולם המשפט | משפט מסחרי | 11.11.2013

  1. פינגבאק: סקירת חדשות מעולם המשפט | קניין רוחני | 21.11.2013 | משפט ועסקים

כתיבת תגובה